Semne care dau de gol un escroc. Cum să nu fii păcălit de samsarii auto

Autor: Ionuț Vîlciu 09 apr. 2024 Știri auto

Achiziționarea unei mașini noi poate reprezenta un motiv de bucurie dacă este făcută așa cum trebuie. Tocmai de aceea trebuie să știm să ne ferim de înșelătoriile vânzătorilor necinstiți.

Procesul de achiziționare a unei mașini la mâna a doua poate fi destul de complex și de durată, tocmai de aceea ar trebui să fim atenți la semnele care ar putea da de gol un vânzător necinstit. Întrucât înșelătoriile de pe piața de mașini second hand sunt la ordinea zilei, platforma carVertical a lansat o serie de sfaturi despre identificarea tiparelor comune de fraudă, sfaturi care vă pot ajuta să nu vă pierdeți banii.

Acestea sunt cele mai comune practice frauduloase:

Plata în avans

Una dintre metodele preferate ale escrocilor este să posteze anunțuri în care mașinile par a fi adevărate chilipiruri. Ei îi conving apoi pe potențialii cumpărători că mașina este ținută într-o locație îndepărtată și cer ca banii să fie transferați înainte de a furniza vehiculul. Mai mult, adesea pretind că există și alți cumpărători interesați pentru a crea un sentiment de urgență pentru a pune presiune pe dumneavoastră.

Site-uri cu anunțuri false

Vânzătorii necinstiți creează site-uri pe care postează anunțuri false care arată ca foarte asemănător cu cele ale unui dealer de mașini cu oferte foarte bune. De cele mai multe ori, aceste site-uri arată foarte asemănător cu cele ale dealerilor consacrați și folosesc adrese web aproape identice. Odată ce clienții găsesc aceste oferte și îi contactează pe așa-numiții agenți de vânzări, li se cere să plătească în avans și astfel banii dispar fără urmă. Este foarte important să verificăm veridicitatea paginii și să nu ne dăm datele personale sub nicio formă, decât într-un cadru oficial.

Nu ni se precizează că mașina a fost adusă din străinătate

Uneori vânzătorii evită să menționeze faptul că o bună parte din istoricul unei mașini s-a produs într-o țară străină. Chiar dacă mașina a fost importată în urmă cu 5 sau 8 ani, această informație este totuși valoroasă și poate fi un criteriu important în luarea unei decizii. Fiind relativ ușor și ieftin să imporți o mașină, multe mașini sunt cumpărate într-o țară și ajung să fie revândute în alta. În timpul acestor tranzacții, kilometrajul poate fi modificat, iar unele daune pot fi ascunse.

Fraudarea kilometrajului

În vederea obținerii unui preț mai bun, vânzătorii necinstiți vor altera kilometrajul mașinii. Datul kilometrajului înapoi este o practică populară printre cei care doresc să crească în mod artificial valoarea mașinilor pe care le vând, fiind o procedură relativ ușor de făcut. Cu toate acestea, o astfel de modificare poate fi identificată rapid printr-un control profesional. Verificarea amănunțită a unui mașini vă poate salva de achiziționarea unui vehicul cu posibile probleme mecanice sau cu o valoare reală mult mai mică decât prețul cerut.

Daunele ascunse

Nu este un lucru anormal că o mașină să fi suferit daune pe parcursul vieții. Totuși, este important ca vânzătorul să ne comunice aceste daune pentru a ști cu exactitate gravitatea lor și dacă vom continua tranzacția. Dacă vânzătorii nu împărtășesc toate detaliile despre daunele din trecutul unei mașini, singura modalitate de a afla despre ele este o verificare a istoricului. Daunele ascunse pot însemna costuri suplimentare pentru client sau vă pot pune viața în pericol dacă nu au fost reparate corespunzător.

Falsificarea istoricului mașinii

Unii vânzători falsifică rapoartele care prezintă istoricul vehiculelor pentru a demonstra cumpărătorilor că mașinile pe care le vând nu au defecte. Când rapoartele istorice sunt tipărite și nu sunt generate pe loc, unele evenimente critice pot fi șterse. Prin urmare, cumpărătorii ar trebui să genereze ei înșiși un raport istoric pentru a evita să fie înșelați.

Mașini care au fost folosite în regim de taxi sau de închiriere

Unii vânzători vor evita să precizeze faptul că mașina pe care o vând a fost folosită în regim de taxi sau a făcut parte dintr-o flotă de mașini pentru închirieri. Vehiculele la mâna a doua care au fost folosite pentru car sharing pe termen scurt au la activ mult mai multe porniri la rece, ceea ce înseamnă că motorul și alte componente pot fi degradate și mai puțin fiabile decât ar trebui să fie. În același timp taxiurile au adesea un kilometraj ridicat și pot fi caracterizate printr-un interior foarte uzat.

Mașini furate

Aproape toate vehiculele furate ajung pe piața neagră sub formă de piese de schimb, dar uneori aceste mașini pot ajunge în anunțuri auto sau pe rețelele de socializare. Dacă cumpărați un vehicul furat veți pierde zile întregi, dacă nu chiar săptămâni, în încercarea de a vă obține banii înapoi. Verificarea istoricului vă va indica dacă o mașină a fost raportată ca furată în trecut.

Metode dubioase de plată

Escrocii pot pretinde că nu acceptă transferuri bancare și că preferă plăți prin servicii alternative. Acesta este un mare semnal de alarmă deoarece escrocii pot crea ID-uri false și pot colecta banii fără a mai putea fi identificați ulterior și fără a vă arăta niciodată mașina adevărată.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide